wymiana pompy wodnej w Matiz
 
 

Menu

 
    
 

 

 

 

Świat Belmondo

Temat: [Matiz] Biały dym z rury wydechowej + ubytek płynu chłodnicz
Wycieki
-kolektor ssący, korek, przy skrzyni nie wiemjak to się nazywa ale jest tam jakiś kanał wodny.
Co do dymu to opary przy mrozach są spore i tak to wygląda, szary dym lub dym w którym czuć płyn, ewentualnie plamy oleju w zbiorniczku czy zapach spalin w zbiorniczku, masło na korku wlewu oleju i na bagnecie, sugeruj się dymem jak odpalisz auto jak wygląda bo spaliny mają ok 30* a teraz mamy ok 0* więc mogą tak wyglądać wszczegulności jak masz gaz to widać. Osobiście już dwa razy chciałem wymieniać uszczelkę ale mechanik mi odradzał za każdym razem i jest ok.
Co do biegów to do regulacji masz linki (cięgna) lub do wymiany ewentualnie pokombinować jak kolega wyżej pisał ze smarowaniem łącznika.

[ Dodano: 2009-01-12, 22:20 ]
Co do sprawdzenia pompy wody to musisz wejść pod matiza i na obudowie rozrządu zobaczyć czy nie jest mokro, jak jest to tędy cieknie.
Niektórzy piszą że ich matizy lubią jak mają określony stan płynu i ani grama więcej.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9900



Temat: [Matiz]Po wymianie pompy wodnej i rozrządu lekko wyje
Witam, kilka dni temu wymieniłem rozrząd z pompą wodną.
Niepokojące jest to ze po wymianie gdy samochód rozgrzeje sie słychać lekkie wycie na niskich obrotach(nie jest mocno uciążliwe można rozmawiać:)- tak jak kiedyś były radia nie dostosowane i oddawały dziwne odgłosy na długich falach).
Czy pompa lub napinacz musi sie dotrzeć lub co mogli spieprzyć w serwisie.
Usługa była robiona na częściach z serwisu z daewoo.
Pozdrawiam
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9281


Temat: [Matiz] Płyn chłodniczy-wyciek- zapach
Witam
Od kilku miesięcy ( to od wymiany pompy wodnej) w samochodzie czuć bardzo nie przyjemny zapach.Zapach ten przypomina zapach płynu chłodniczego.
Zapach ujawnia sie po odpaleniu samochodu i włączeniu nawiewu i poboru powietrza z zewnątrz nawet bez ogrzewania.
Nadmieniam ,że :
1.Nie widać ubytków płynu w zbiorniczku.
2.Korek zbiorniczka nie przecieka.
3.W rejonie pompy nie widać wycieku
4.Uszczelka pod kolektorem dolotowym w felernym miejscu wymieniona.
I jak by troszke zapach był mniej intensywny,ale jeszcze wystepuje jak silnik pracuje i jest na postoju

Może miał ktoś taki przypadek........ co może byc powodem takiej sytuacji
Pozdrawiam
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=23873


Temat: [Matiz]Łożysko pod alternator i zaworki
Witam serdecznie, mam problem a mianowicie: mam zamiar zrobic na dniach okolo 600km. Bylem ostatnio u mechanika musialem wymienic pompe wodna i kolektor ssacy wydatek jak dla mnie ogromny... Mechanik powiedzial, ze bedzie trzeba wymienic jeszcze lozysko pod alternator i ustawic zaworki (bo silnik glosno chodzi), jednak nie mialem juz pieniedzy na dalsza naprawe. Na dniach j/w pisalem zrobie trase oscylujaca w granicach 600 km. Takze prosze o porade: czy musialbym sie zapozyczyc i wydac jednak te xx zlotych czy mozliwe, ze dojade i wroce bez wiekszych przeszkod... Wiem to takie gdybanie, ale nie znam sie za dobrze na mechanice i nie wiem w jakim stopniu lozysko jest juz walniete, chociaz mechanik mowil, ze jeszcze pojezdze.... Dodam, ze auto ma zrobione 150 tys km, wymiany olejow filtrow, czesci itp itd zawsze w czasie (chociaz te lozysko chyba nie bylo nigdy wymieniane). Z gory dziekuje za pomoc.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=16415


Temat: [Matiz] Co ile lat wymieniać pasek rozrządu?
Matiz mojej Żony ma symboliczne przebiegi roczne: ok. 7kkm.
Zlecana wymiana paska rozrządu po 90kkm i następnie co 60kkm nie ma więc zastosowania
Pierwszy pasek wymieniłem po 6 latach przy stanie licznika 45kkm, kiedy kolejna wymiana ?
I to samo pytanie w kwestii napinacza i pompy wodnej. Jak myślicie ?
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=13416


Temat: [Matiz] Opinie o egzemplarzu
Matiz na zdjęciach wygląda ok. Sprawdź czy wszystkie części eksploatacyjne były wymieniane regularnie (domagaj się ksiązki serwisowej). Rozrząd i pomopę wody powinno się wymieniać co 60 tys. km a nie jak piszą w instrukcji co 90 tys. km. Sprawdź rant maski, ranty nadkoli-zwłaszcza tylnych, dolne ranty drzwi i progi po otwarciu drzwi bo tam zdarza się rdza. Obadaj silnik czy nie ma wycieku oleju spod pokrywy zaworów lub głowicy i płynu chłodzącego z okolic kolektora dolotowego (jest chłodzony tym płynem i jak cieknie to spływa w kierunku pompy wodnej i może się wydawać, że to wyciek z pompy). Obejrzyj korek wlewowy oleju i bagnet czy nie ma na nich majonezu (szarawy glutowaty nalot oznaczający dostawanie się płynu chłodzacego do oleju). Sprawdź czy zawory nie dzwonią bo matiz nie ma hudraulicznego kasowania luzów i czasem trzeba je ustawić. Jeśli silnik jest wymyty i przesadnie czyściutki to bądź bardzo ostrożny, bo być może został odpicowany do sprzedaży. Najlepiej podjechać do jakiegoś serwisu - nie musi być ASO i niech mechanik sprawdzi, zwłaszcza podepnie do komputer. Kable WN warto wymienić na NGK bo te są najlepsze. Sprawdź silniczek krokowy i zawór EGR tzn. czy obroty nie falują, czy nie jest mułowaty. Sprawdź czy nie świszczy lub grzechota w okolicy alternatora bo to znaczy, że kończą się jego łożyska. Sprawdź zamek tylnej klapy bo lubi zaśniedzieć i wtedy działa tylko otwieranie cięgnem z kabiny. Jeżeli włączenie wstecznego biegu i redukcja z 3 na 2 są trudne to może oznaczać koniecznośc regulacji cięgien od drążka zmiany biegów lub konieczność wymiany oleju w skrzyni (powinna być co 40 tys.km.) Generalnie matiz jest bardzo wytrzymały i niezawodny jeśli się dba o regularne wymiany olejów, pasków itp. Ja swoim przez 2 lata przejechałem 35 tys. km. i nie narzekam.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=8205


Temat: [Matiz] Wymiana pompy wodnej
Witam... mam pytanie czy przy wymianie rozrzadu jest potrzebna wymiana pompy wodnej?? 98tys przejechane auto ma i musze rozrzad wymienic i nie wiem czy pompe tez musze...

dzieki za info...

Dodalem tag, zmienilem nazwe tematu na bardziej rzeczowa //Bradley
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=8038


Temat: [Matiz] UBYWA borygo i OLEJU!, zarywa silnik, biją tarcze:)
Witam. Mój pierwszy post, więc jak coś powtarzam to sorry.
Posiadam matiza rocznik 99 (wersja jeszcze koreańska), przebieg 199tys.
Oto moje problemy, miłej lektury:

1. Jakiś miesiąc temu zauważylem ubytek płynu chłodniczego-borygo eko. Jako że schodziło niewiele, dolewałem. Ale pewnego dnia zaczeło smrodzić i dymić i okazało się że płyn ostro cieknie-po nalaniu do max, przejechaniu 5-10 km już nic w zbiorniku nie było. Towarzyszyły temu wahania wskazówki - od 1/2 do prawie 1/4 - tylko na zimnym silniku. Poza tym, biały dym z rury, trudności z odpaleniem (opis w pkt.2), no i jak raz wsiadłem i go przegazowałem (ojciec twoerdził że płyn trzymał poziom) poza mini kałużą pod silnikiem również maxi kałuża za rurą wydechową. Musiał chlapać jak szlony. Po obejrzeniu auta od spodu-kropelki płynu na osłonie, a gdy jechałem z bardzo małą ilością płynu, po otwarciu maski najwięcej pary dochodziło jakby spod kopułki - te okolice - tam też gdzieś dalej dało się zauważyć świeże ślady płynu. Jako że przy przebiegu ok. 160 tys (lipiec 2007) auto miało wymieniony kolektor ssący, pompę wodną, pasek rozrządu z napinaczem, po wstępnej diagnozie i poradach "Życzliwych" uznałem że to uszczelka pod głowicą. Wymieniłem ją, przy okazji planowanie głowicy. Teraz auto na razie (1 dzień) chyba trzyma poziom płynu - napiszę jak to będzie za parę dni. Ale jedna rzecz mnie niepokoi. Postał 15 min na włączonym silniku (ciepłym, po 20 km jazdy), dymił troszkę, ze 2 kropelki pod autem (nie wiem czy płyn bo już ciemno - mam nadzieję że to pozostałości po jeździe po jakiejś kałuży), ale co najgorsze, za rurą wydechową nadal kropelki. A silnik gazowany nie był Ach, po tych 15 min w temperaturze jakiś 3 stopni na zewnątrz i pracy na wolnych obrotach w aucie włączył się wentylator chłodnicy. Czy to normalne?

2. Problem z zasilaniem. Od kiedy go (Matiza) mam (1 rok, 2 m-ce) auto zawsze podczas stawania na światłach miało tak, że jak obroty zeszły na wolne, to delikatnie przygasały światła. Po dodaniu gazu rozjaśniały się (podobnie jak wszystko - np. wycieraczki wolno - szybciej, oświetlenie przyrządów itp). Zeszłej zimy miałem problem z odpalaniem - wymieniłem przewody WN (świece były zmieniane w lipcu 07). Pomogło. W tym roku zimą to samo. Uznałem że przewody są ok, wymieniłem zatem kopułkę, palec i świece. Wymieniłem też olej z filtrem i mechanik jednak stwierdził że to przewody są do d... - janmor. Z kolei od innych słyszałem że właśnie te są dobre Koniec konców wymieniłem zatem także przewody na Bosch. Problem z uruchamianiem ustał, ale pojawił się nowy - przy powolnym przyspieszaniu bądź hamowaniu silnikiem jak auto się już rozgrzało zapalała się kontrolka CHECK, gasła za 2 sek, ale w tym czasie auto ostro zarywało, jakby połowę mocy mu zabierało. Odłączyłem na 5 min dodatnią klemę, zero rezultatu. Nie miałem czasu nigdzie z tym podjechać - wyskoczył problem uszczelki. Na razie (po 1 dniu) problem CHECK ustał (nie pojawiło się dziś ani razu), z tym że nie ustało zarywanie auta. Ale teraz obserwuję to tylko na 2-gim biegu podczas rozpędzania. Jak auto parę razy ostrzej przygazuję przy przyspieszaniu to już wtedy zanika, z tym że przyspieszam do 25-30 na 1-ce, potem do 50-55 na 2-ce, i to dość sprawnie - wtedy idzie gładko. Jak wolniej - zarywa. Czy może to mieć związek z odbytym planowaniem głowicy?
Aha, jak w lato samochod stał 2tyg to nie dał się odpalić. Podobnie w zimę, z tym że czas skraca się do np 2 dni bez odpalenia - przy kilku próbach zakręcenia auto zdycha. Akumulator do wymiany? Jaki można najtaniej kupić i gdzie?
No i troszkę pytanie z kosmosu, ale może wyciek płynu chłodniczego miał wpływ na CHECK? Albo to, że wymieniłem filtr powietrza (podejrzewam że nawet małpa źle by go nie zamontowała, wyjąc stary, wsadzić nowy, chyba nawet nie ma znaczenia gdzie przód a gdzie tył), ewentualnie inna rzecz - na rurce od filtra do kolektora na gumowej harmonijce była dziura, podłużne pęknięcie na zgięciu tuż przy połączeniu z kolektorem - zaklejone to zostało czarną taśmą.

3. Stara sprawa, od kiedy mam się borykam. Auto bierze olej
Wcześniej jak jeździłem na daewoo 10W30, brał z litr na 600-700 km. Zmieniłem na Mobil 1 Super S 10W40, bierze mniej o połowę. Jeżdżę tak z dolewaniem ciągłym i kontrolą stanu ponad rok, auto pod tym względem sprawne:)
Uszczelki przy misce, jak i sama miska, jakieś tam dodatkowe uszczelnianie - lipiec 2007.
Dziś zdecydowałem się na zakup produktu marki STP uszczelniacz do silnika Engine Stop Leak. Wlałem, właśnie wtedy chodził te 15 min, może pomoże, zobaczymy. Raczej wycieku nie ma, plam pod autem nie zostawia. Jedyne co mnie dziwi, to fakt iż czasami mam mokrą plamę na wykładzinie na podłodze pod dywanikiem po stronie kierowcy. Co to może być?

4. Równocześnie z problemami z borygo zaobserwowałem, że auto przestało grzać. Leci chłodne powietrze. Mam nadzieję że miało to związek z tym płynem, a nie że coś jeszce pójdzie w naprawę... Teraz grzeje tak średnio, chyba że jestem przeczulony. Ale nie wydaje mi się. Bo wcześniej potrafił grzać tak, że można było rękę poparzyć, teraz trzeba sie doszukiwać ciepła. Aha, mam ustawione pobieranie powietrza z zewnątrz, inaczej śmierdzi spaliną (brak katalizatora-strumienica) i parują szyby.

5. Rdzewieje cosik Klapa tył przy znaczku daewoo, nadkola tylne obie strony i maska. Przy czym maska to chyba koniczny zakup nowej, bo już lakier odpada sporymi kawałkami, wraz z przeżartą maską:) Jakbym sie uparł i złapał od zarzewiałej strony to bez wysiłku bym ułamał z 5cm przez 2/3 szerokości:)

Jedna zasadnicza sprawa: dojeżdżę nim do lata? Tak z 15-20tys?

No to chyba wszystko Jak coś sobie przypomnę to dopiszę, a teraz czekam na jakieś podpowiedzi, wszytskim z góry dziękuję. Pozdrowionka.

[ Dodano: 2009-01-26, 00:43 ]
Aha, dopisek

Po wymianie łożysk, tarcz i klocków po około 2 miesiącach w aucie hm... "szura, trze" coś z przodu (głośne jest przy jeździe od 50km/h wzwyż coraz głośniej), delikatne wibracje kierwonicy tak przy 90-100km/h, przy 110 ustają, przy delikatniejszym hamowaniu z tej prędkości wibracje wyraźne, do tego mocno średnia skuteczność hamulców (jak na nowe tarcze i klocki) - muszę z bólem nóg dociskać żeby na suchej nawierzchni zblokowac koła. Domyślam się że to wina tarcz - po prostu biją. Pomoże na to toczenie tarcz? Można je za 100 zł zrobić.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=10278




 

 


 

 
Copyright 2003. Świat Belmondo